Posted on 29 kwietnia, 2016
Beergoszcz znów za pasem
Zaledwie niecały tydzień został do rozpoczęcia drugiej edycji bydgoskiego piwnego festiwalu – Beergoszczy. Tym razem potrwa on trzy dni, począwszy od 6 maja i, podobnie jak premierowa odsłona, będzie miał miejsce na hali Łuczniczka. Szczegóły dotyczące imprezy poznałem podczas konferencji prasowej, przygotowanej przez organizatorów w multitapie Kraftodajnia. Na spotkaniu, obok organizatorów, z koordynatorem festiwalu – Michałem Piotrowskim na czele, pojawili się także przedstawiciele Bydgoskich Piwowarów i twórcy aplikacji Polski Kraft. Zaproszonych gości zapoznano z krótką genezą Beergoszczy, oraz szczegółowym programem festiwalu.
Zeszłoroczna edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem, pomimo dość niewielkiej liczby stoisk. Tym razem jednak, pojawi się aż 35 browarów z asortymentem około 200 piw. Na piwowarskich dziełach atrakcje się jednak nie kończą – strefa gastronomiczna to ponad 10 food trucków, nie tylko znanych z ostatniego razu, ale i zupełnie nowych szamochodów.
Obok uczy dla ciała, pojawi się sporo atrakcji dla ducha, jak choćby kącik gier video i klasycznych planszówek. Obecne będzie również stoisko z symulatorem wirtualnej rzeczywistości, fotobudka i stanowisko golibrody.
Nie sposób nie wspomnieć o części edukacyjnej – pojawi się klasyczny już pokaz warzenia przez Bydgoskich Piwowarów, odbędą się prelekcje i spotkania z przedstawicielami branży: blogerami, browarnikami, a nawet naukowcami z UKW i UTP. Nie zabraknie także pokazów kulinarnych i paneli dyskusyjnych. Pojawią się Piwni Doradcy – specjalnie oznaczona ekipa osób, których zadaniem będzie ułatwienie wyboru poszukiwanego piwa i wprowadzenia w świat kraftu. Ciekawe, czy ktoś pomyli wzór oficjalnej koszulki z moją, chmielokracyjną. Tak czy owak, ja również chętnie służę pomocą (w razie czego).
Szczegółowy program poniżej:
Aplikacja Polski Kraft, która debiutowała na poprzedniej Beergoszczy, tym razem idzie krok dalej – pojawi się w niej pełna integracja z festiwalem, plan rozstawienia stoisk, dostępne na nich piwa i geolokalizacja, pomagająca wizytującym spoza Bydgoszczy. W przyszłości funkcje mogę zostać rozszerzone o kolejne polskie festiwale. Kolejne najbliższe plany to rozszerzenie oferty o inne platformy, zwłaszcza iOS. Uniwersytet Kazimierza Wielkiego zapowiedział wsparcie naukowe dla inicjatywy.
Ważnym punktem festiwalu z pewnością będzie I Beergoski Konkurs Piw Domowych, który odbywa się w trzech kategoriach – Grodziskie, Weissbier i Dark Mild. Dla zwycięzców przygotowano atrakcyjne nagrody. Warto wspomnieć o sporym zainteresowaniu konkursem, na który przysłano ponad 70 piw.
Kiedy już jesteśmy przy piwie, trzeba powiedzieć o oficjalnym trunku festiwalu. Podobnie jak ostatnio, wykonaniem flagowego piwa zajął się Browar Hopium. Tym razem będzie to American Wheat z dodatkiem bazylii i limonek, o nazwie John Limon. Oficjalnym szkłem imprezy będzie półlitrowy, przedłużony tulip z Krosna. Po pierwszych testach stwierdzam, że jest wygodny i łatwo się go czyści, co jest ważne zwłaszcza podczas festiwali.
Już teraz zapraszam wszystkich serdecznie na Beergoszcz, na której rzecz jasna się pojawię. Festiwal zapowiada się świetnie i z całą pewnością będzie niezapomnianym przeżyciem. Szeroka foto (a może i video) relacja z imprezy pojawi się oczywiście na blogu.
Plan imprezy i harmonogram wydarzeń pochodzą od organizatorów Beergoszczy.